Bafang M200 programming difficulties

bennywave

New member
Local time
12:07 AM
Joined
Jul 17, 2023
Messages
5
Location
netherlands
HI
I'm new here , my is name Ben from the Netherlands and so I'm not sure how everything works but i have a question
I have a new 2023 bike with a Bafang M200 mid motor, but not entirely happy with it, it runs not smooth enough is the best way to describe it
So i like to see how its programmed, i have a correct kabel with CAN connector, downloaded E-Drive but it will not connect.
When i connect the kabel to my computer and run the E-Bike software it does not communicate. I can set the comport, but i can not read the flash file.
Has anybody the right software to program the M200 ? Or do i have some other problem ?
 
Greetings Ben and Welcome to our Humble Home! :cool:

Hopefully someone with that information will chime in soon for ya.
 
Hoi Ben kan je helaas niet helpen maar wil ook wat aanpassingen doen. Welke kabel gebruik jij... kan geen vinden? En waar heb je die gekocht.
 
Super! ik ga ervan uit dat deze kabel op de connector die tss de bediening en de display wordt aangesloten? Sorry maar ben niet zo technisch aangelegegd maar wil deze uitdaging toch aangaan. Alvast bedankt voor feedback.
 
Even voor de duidelijkheid deze kabel is voor een CAN connector, dat is dat stekkertje dat eruit ziet als een huisje, voor een rond stekkertje heb je de UART connector nodig
 
THANKS!! Heb het stekkertje gevonden is nu helemaal duidelijk nu het kabeltje bestellen...spijtig dat de levertijd lang is! Greetz
 
Hoi Ben ondertussen kabeltje besteld heb je de software met laptop of smartphone ingeladen? Heb gezien dat er een android app is "speeed" heb jij die ook gebruikt?
 
Ik heb alleen het witte knopje op gebruikt, door daar op te drukken ( in mijn geval twee keer) zet je de restricties uit, waardoor de fiets ineens veel beter reed.
Ik krijg juist de software niet aan de praat zoals je kan lezen in mijn openings post
 
Ok. Aangezien je de snelheidsbegrenzing hebt kunnen opheffen dacht ik dat het uiteindelijk toch gelukt was met de software. Wist niet dat het ook kon met het knopje. Zodra ik mijn kabel heb ga ik het eerst met de app proberen indien het lukt laat ik het weten. Thanks voor feedback.
 
Hoi Ben aangezien er geen keuze mogelijkheid is voor 28 inch bandenmaat Maar enkel 27.5 of 29 inch? Welk bandenmaat heb jij? Als ik 27.5 neem... heb je enig idee of ik nog de reeele waarden op de teller kan aflezen?
Mvg.
 
Ik heb ook 28 inch wielen, maar voor 27,5 gekozen , dat gaat maar om een centimeter per omwenteling , dat komt neer op 17 meter verschil per kilometer. Dat verschil kun je bijna ook halen met zachtere of hardere banden
 
Dag Ben. Kabeltje ontvangen. Zie dat speedlim. Nu op 60 staat. Maar hoe kan ik zien of het de juiste wiel diameter heeft. Zie bij Lu d 29 staan? Als dit de diameter is hoe kan ik die als nog wijzigen naar 27.5. Is het de bedoeling om 2x snel te klikken of maakt het niet uit?
 
Hello
I have a bike with the Bafang M200, I would like to put the motor at 32km/h, finally is it OK with this cable to change the parameters? THANKS
 
Back
Top