Microshift Sword Frame Compatibility

armmand77

New member
Local time
8:15 PM
Joined
Nov 15, 2023
Messages
1
Location
Brasil
Boa tarde, queridos ciclistas de ebike.



Se alguém pudesse me ajudar, eu agradeceria muito, pois não tenho conhecimento suficiente para tomar decisões de compra sozinho.


Minha dúvida é sobre a compatibilidade do novo grupo de microshifts do Sword. Tenho uma bicicleta Decathlon Triban RC100 e este modelo básico tem transmissão insuficiente para enfrentar subidas.



Quero instalar nele meu motor elétrico Tongsheng TSDZ2 acionado por torque. Dúvidas sobre compatibilidade surgiram depois que li um review da linha Sword dizendo: "O grupo Sword requer um pé de vela específico" A vela que acompanha o motor é 42T, 1x.



Como pretendo utilizar a bicicleta como uma espécie de “cascalho” de baixo custo, me interessei por esse grupo de microshift. Alguém saberia se esse grupo é compatível com minha moto?

Muito obrigado e que Deus abençoe a todos!
 
Boa tarde, queridos ciclistas de ebike.



Se alguém pudesse me ajudar, eu agradeceria muito, pois não tenho conhecimento suficiente para tomar decisões de compra sozinho.


Minha dúvida é sobre a compatibilidade do novo grupo de microshifts do Sword. Tenho uma bicicleta Decathlon Triban RC100 e este modelo básico tem transmissão insuficiente para enfrentar subidas.



Quero instalar nele meu motor elétrico Tongsheng TSDZ2 acionado por torque. Dúvidas sobre compatibilidade surgiram depois que li um review da linha Sword dizendo: "O grupo Sword requer um pé de vela específico" A vela que acompanha o motor é 42T, 1x.



Como pretendo utilizar a bicicleta como uma espécie de “cascalho” de baixo custo, me interessei por esse grupo de microshift. Alguém saberia se esse grupo é compatível com minha moto?

Muito obrigado e que Deus abençoe a todos!
*Translation* -

Good afternoon, dear ebike cyclists.



If anyone could help me, I would appreciate it because I don't have enough knowledge to make purchasing decisions on my own.


My question is about the compatibility of the new Sword microshifts group. I have a Decathlon Triban bike RC100 and this basic model has insufficient transmission to cope with climbs.



I want to install in it my electric motor Tongsheng TSDZ2 torque driven. Compatibility concerns arose after I read a review of the Sword line saying: "The Sword group requires a specific sail foot" The sail accompanying the engine is 42T, 1x.



As I intend to use the bicycle as a kind of low-cost "gravel," I was interested in this microshift group. Would anyone know if this group is compatible with my bike?

Thank you so much and may God bless you all!
 
AFAIK, the MicroShift Sword is 10 speed compatible with its own front & rear derailleur.
But 10 speed drivetrains are more or less compatible among Shimano, Campy & SRAM; as long as you use designated derailleurs with the same cable pull, shifting performance should be similar.
I'm thinking to get a small MicroShift Sword group and put it on my next build this winter.
S66bf50f0394a49b8b978a2e6dd97f896e.jpg
 
Back
Top